Elk jaar maakt de Winter3daagse een rondje in de regio. Bram de Waard, organisator van het liefdadigheidsevent, zoekt vrijwilligers om levensmiddelen en goederen in te zamelen voor Voedselbank Zwijndrecht. Door omstandigheden duurt het event dit jaar twee dagen en valt op 22 en 23 december. Net als voorafgaande periodes wordt ook de gemeenteraad van Zwijndrecht benaderd. GroenLinks heeft weinig bedenktijd nodig. Naast meedoen met de voedselinzameling in de supermarkt bedenken ze een haarknipactie voor een speciale doelgroep.

Voor de knipactie gaan Patrick Stam en Meity Bodenstaff- de Folter langs bij T&O Barber. Omran en Ali zijn de eigenaars van de knipsalon in winkelcentrum Walburg. Buiten de twee broers telt het familiebedrijf nog drie medewerksters. Kapster Leyla: ‘Toen ons werd gevraagd kinderen van de voedselbank in het zonnetje te zetten, wilden we meteen meedoen. Wij worden er blij van en hopen dat de meisjes met een goed gevoel naar huis gaan.’

Gratis knipbeurt

Een van de eerste klanten zijn Senna (5) en haar zussen. Kapster Sidra zet Senna in de stoel en bespreekt samen met haar moeder wat er gedaan moet worden. De andere dochters mogen mee met Narjes. Omdat de twee meisjes een hoofddoek dragen, krijgen zij hun knipbeurt in een speciale ruimte. Een extra service die T&O Barber graag levert voor de privacy van haar klanten.

Patrick Stam: ‘We zijn ontzettend trots op T&O Barber. En blij dat wij een groepje jonge meiden een mooi decembercadeau kunnen geven.’